Wyzwanie:

  1. Konferencja marketingowa na temat komunikacji przyszłości a w niej roli zrównoważonego rozwoju.
  2. Zaproszenie do udziału firm  realnie działających w ramach zamykania obiegu materiałów marketingowych.
  3. Działania zmierzające do zaangażowania uczestników konferencji.

    Do dyspozycji w tym projekcie mięliśmy następujące materiały:

    1. Plakaty winylowe po zakończonej kampanii OOH

    Realizacja

    1. Wartość nadrzędna projektu: połączenie działań komunikacyjnych  z realnym wykorzystaniem odpadu.
    2. Cel: dzielenie się z uczestnikami konferencji swoim postrzeganiem komunikacji przyszłości
    3. Założenia projektu: uczestnicy zaangażowani we wspólne działania
      • utożsamiają się z nimi
      • maja większą motywację do zapoznania się z celem który przyświeca akcji
    4. Ustalone rozwiązanie: 
      • konkurs ogłoszony w mediach społecznościowych, w który mogłyby zaangażować się firmy, na co dzień zajmujące się materiałami marketingowymi/promocyjnymi/ reklamowymi
      • Uczestnikami – wszyscy chętni którzy odpowiedzą na pytanie „czym jest skuteczna komunikacja”
      • Nagrodami w konkursie mają zostać produkty użytku codzinnego wytworzone z materiałów poreklamowych
    5. Wybór Klienta: nerka, etui na laptop, torba shopper
      • Opis produktu: wąskie, wygodne, regulowane
      • Uzasadnienie wyboru: uczestnicy konkursu to w dużej części obserwujący profil agencji oraz firmy z branży OOH – osoby związane z działami marketingu

    Rezultaty

    Spójność komunikacji z wartościami konferencji – wykorzystanie produktów z upcyclingu wzmacnia przekaz o świadomej, zrównoważonej i odpowiedzialnej przyszłości komunikacji.

    Budowanie pozytywnego wizerunku marki – podkreślenie innowacyjności i  ekologicznego podejścia co przyciąga świadomych ekologicznie klientów i partnerów biznesowych.

    Angażowanie uczestników i zwiększanie interakcji – konkurs z użyciem upcyclingowych produktów pobudza kreatywność oraz zaangażowanie uczestników oraz generować zasięg w mediach społecznościowych.

    Redukcja śladu węglowego i realny wpływ ekologiczny – unikanie jednorazowych produkowanych masowo gadżetów na rzecz upcyclingu wpisuje się w zasady gospodarki cyrkularnej i pomaga zmniejszyć odpady, co może być argumentem w komunikacji  partnerami, inwestorami, sponsorami etc.

     To strategia, która nie tylko wspiera promocję wydarzenia, ale także buduje autentyczność marki i jej zaangażowanie w budowanie zrównoważonej przyszłości.