Wyzwanie:
- Konferencja marketingowa na temat komunikacji przyszłości a w niej roli zrównoważonego rozwoju.
- Zaproszenie do udziału firm realnie działających w ramach zamykania obiegu materiałów marketingowych.
- Działania zmierzające do zaangażowania uczestników konferencji.
Do dyspozycji w tym projekcie mięliśmy następujące materiały:
- Plakaty winylowe po zakończonej kampanii OOH
Realizacja
- Wartość nadrzędna projektu: połączenie działań komunikacyjnych z realnym wykorzystaniem odpadu.
- Cel: dzielenie się z uczestnikami konferencji swoim postrzeganiem komunikacji przyszłości
- Założenia projektu: uczestnicy zaangażowani we wspólne działania
• utożsamiają się z nimi
• maja większą motywację do zapoznania się z celem który przyświeca akcji - Ustalone rozwiązanie:
• konkurs ogłoszony w mediach społecznościowych, w który mogłyby zaangażować się firmy, na co dzień zajmujące się materiałami marketingowymi/promocyjnymi/ reklamowymi
• Uczestnikami – wszyscy chętni którzy odpowiedzą na pytanie „czym jest skuteczna komunikacja”
• Nagrodami w konkursie mają zostać produkty użytku codzinnego wytworzone z materiałów poreklamowych - Wybór Klienta: nerka, etui na laptop, torba shopper
• Opis produktu: wąskie, wygodne, regulowane
• Uzasadnienie wyboru: uczestnicy konkursu to w dużej części obserwujący profil agencji oraz firmy z branży OOH – osoby związane z działami marketingu
Rezultaty
Spójność komunikacji z wartościami konferencji – wykorzystanie produktów z upcyclingu wzmacnia przekaz o świadomej, zrównoważonej i odpowiedzialnej przyszłości komunikacji.
Budowanie pozytywnego wizerunku marki – podkreślenie innowacyjności i ekologicznego podejścia co przyciąga świadomych ekologicznie klientów i partnerów biznesowych.
Angażowanie uczestników i zwiększanie interakcji – konkurs z użyciem upcyclingowych produktów pobudza kreatywność oraz zaangażowanie uczestników oraz generować zasięg w mediach społecznościowych.
Redukcja śladu węglowego i realny wpływ ekologiczny – unikanie jednorazowych produkowanych masowo gadżetów na rzecz upcyclingu wpisuje się w zasady gospodarki cyrkularnej i pomaga zmniejszyć odpady, co może być argumentem w komunikacji partnerami, inwestorami, sponsorami etc.
To strategia, która nie tylko wspiera promocję wydarzenia, ale także buduje autentyczność marki i jej zaangażowanie w budowanie zrównoważonej przyszłości.

