Wyzwanie:

  1. Zatrudnianie wielu osób w każdym miesiącu – potrzeby związane z onboardingiem.
  2. Podejmowanie działań skoncentrowanych wokół zrównoważonego rozwoju – chęć manifestacji polityki odpowiedzialności za wytworzone zasoby.
  3. Wysoki poziom świadomości dotyczącej zrównoważonego rozwoju – przykład dla pracowników.

Do dyspozycji w tym projekcie mięliśmy następujące materiały klienta:

  1. Używane roll’upy z wysokiej jakości materiałów tekstylnych.
  2. Nieaktualne materiały dotyczące realizowanego programu.

Realizacja

  1. Wartość nadrzędna projektu: połączenie działań HRowych i produkcji „gadżetów” z niepotrzebnych materiałów.
  2. Cel: dzielenie się z pracownikami swoim podejściem do zrównoważonego rozwoju w biznesie, oraz polityką w tym zakresie.
  3. Założenia projektu: pracownicy, którzy znają wartości firmy:
    • utożsamiają się z nimi,
    • znają cel i powód wspólnej pracy,
    • są bardziej zaangażowani w działania
    • maja większą motywację do osiągania celów
    • mają poczucie bezpieczeństwa i zaufania
  4. Przedstawiona propozycja: 3 produkty z miękkich tekstyliów:
    • dostosowane do stylu życia pracowników
    • dostosowane do potrzeb pracowniczej społeczności
    • stawiająca na maksymalne wykorzystanie materiałów z drugiego obiegu
  5. Wybór Klienta: nerki do biegania
    • Opis produktu: wąskie, wygodne, regulowane
    • Uzasadnienie wyboru: wewnętrzny program integracyjny dla pracowników promujący zdrowy
    styl życia

Rezultaty

Postępowanie firmy zgodne z jasno określonymi wartościami wpływa bezpośrednio na:
poczucie przynależności do zespołu i firmy,
● skuteczniejsze zarządzanie zespołem,
● trafną rekrutację,
● zwiększenie efektywności pracowników,
● wyznaczanie kolejnych celów firmy i budowanie jej strategii działania na rynku.

Wykorzystanie dostępnych zasobów :
● zwiększa dostępność powierzchni magazynu marketingowego – zmniejsza ilość śmieci
● jest przejawem odpowiedzialności za wyprodukowane materiały
● pozwala zaoszczędzić koszty zakupu nowych gadżetów/materiałów promocyjno-marketingowych

W raporcie upcyclingowym stanowiącym standard naszej usługi klient otrzymał dane m.in na temat ilości przetworzonego materiału czy procencie użytych materiałów z drugiego obiegu w finalnych produktach.
Są to dane możliwe do wykorzystania w raportach ESG/CSR.