Wyzwanie:
- Duże ilości tekstyliów przeznaczonych do ponownego użytku lub utylizacji
- Działania zmierzające do kreatywnego zagospodarowania materiałów tekstylnych i odzieżowych
- Promocja oraz zwrócenie uwagi na wartość ponownego użycia (reuse) – second hand
Do dyspozycji w tym projekcie mięliśmy następujące materiały klienta:
- Używane t-shirty różnych rozmiarów
Realizacja
- Wartość nadrzędna projektu: ponowne użycie (REUSE)
- Cel:Promocja punktów sieci sklepów typu „Second Hand” poprzez kreatywne wykorzystanie standardowych koszulek
- Założenia projektu: Dotarcie z komunikacją do jak największej liczby osób
• Zapoznanie z marką sieci sklepów second hand
• Podzielenie się procesem przygotowania i selekcji tekstyliów do ponownego użycia i sprzedaży
• Przybliżenie tematu zalegających tekstyliów
• Pokazanie wielu możliwości jakie dają dostępne materiały - Przedstawiona propozycja:
• przeprowadzenie warsztatów podczas 30 Festiwalu PolAndRock polegających na kreatywnym przerobieniu używanych t-shirtów w torby, bez użycia igły i nici.
• Foto
• Seria postów na Sm według określonego planu marketingowego ustalonego wraz z Klientem, przed i po wydarzeniu
Rezultaty
– Dotarcie do świadomej i zaangażowanej grupy odbiorców
– Zwiększenie sprzedaży i pozyskanie nowych klientów
– Generowanie zasięgu w mediach społecznościowych
– Potencjalna współpraca z pozostałymi uczestnikami i współtwórcami festiwalu
– Kontakty, networking
Zaangażowanie działania kreatywne w dużym wydarzeniu festiwalowym pozwala dotrzeć z promocją swojej marki do szerokiego grona odbiorców. Festiwal co roku przyciąga bowiem rzesze fanów z całego kraju ( i nie tylko) a dzięki temu, że strefa warsztatów znajdowała się w strefie „Pomorza Zachodniego” wspólne działania zyskały dodatkową promocję.
Wartością dodaną jest zawsze konkurs, angażujący uczestników oraz wzbudzający zainteresowanie profilem Partnera w mediach społecznościowych.

