Wyzwanie:

  1. Podejmowanie działań skoncentrowanych wokół zrównoważonego rozwoju – chęć manifestacji polityki odpowiedzialności środowiskowej i społecznej.
  2. Podejmowanie działań skoncentrowanych wokół zrównoważonego rozwoju – chęć manifestacji polityki odpowiedzialności środowiskowej i społecznej.
  3. Wysoki poziom świadomości dotyczącej wymogów gospodarki o obiegu zamkniętym oraz unijnej Dyrektywy CSRD.

    Do dyspozycji w tym projekcie mięliśmy następujące materiały klienta:

    1. Używane banery winylowe – pozostałości po promowanych wydarzeniach, różne wymiary tekstura, kolorystyka
    2. Tekstylne proporczyki
    3. Zewnętrzne (m.in. wodoodporne) oraz wewnętrzne tekstylne o różnej fakturze
    4. Flagi tekstylne

    Realizacja

    1. Wartość nadrzędna projektu: połączenie działań wydziału promocji Regionalnego Centrum Transferu i Technologii z poszczególnymi wydziałami Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego.
    2. Cel: dzielenie się swoim podejściem do zrównoważonego rozwoju z pracownikami obydwu Instytucji a także społecznością studencką  
    3. Założenia projektu: Wykorzystanie wszystkich materiałów pozostałych po działaniach komunikacyjnych instytucji z ostatnich lat:
      • Zaangażowanie różnych działów we wspólne działania
      • Akcja edukacyjna
      • Połączenie eko-działań z działaniami integracyjnymi
      •Włączenie i zaangażowanie w działania Centrum – społeczności studenckiej
    4. Przedstawiona propozycja: produkty z miękkich tekstyliów oraz z winylu w sumie 60 kg materiałów: 
      • dostosowane do kontrahentów
      • dostosowane do potrzeb pracowniczej i studenckiej społecznośc
      • różnorodność produktów pod względem ich przeznaczenia oraz możliwości i elastyczności materiału
    5. Wybór klienta: 

      – nerki
      – teczki  na dokumenty
      – woreczki ze sznurkiem/etui
      – pokrowce na garnitury i togi
      – proste torby plażowe

      • Ponad 720 szt użytkowych przedmiotów
      • Jako bonus, z historycznych flag powstały poszewki poduszek zdobiących gabinety dziekanatów

    Rezultaty

    Fizyczną i namacalną  korzyścią są „nowe” produkty, które w tym przypadku trafiły do studentów i pracowników, oraz stanowiły prezent dla gości odwiedzających Uczelnię.

     Dla organizatorów akcja ta, nazwa „Zutylizowani” stała się inspiracją do kolejnych ciekawych wyzwań.

    Dzięki tym działaniom stworzono komunikację marketingową na temat wartości działań skupiających się na ponownym użyciu materiałów oraz ich znaczenia dla polityki uczelni: „Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie jako UCZELNIA DLA ZIELONEGO PRZEMYSŁU to nie ściema!”

     A o tym, co o projekcie mówili sami decydenci można poczytać tu:

    https://www.linkedin.com/pulse/zutylizowani-czyli-wielka-rado%2525C5%25259B%2525C4%252587-z-odzysku-joanna-niemcewicz-wzm4f/?trackingId=BCRgigMdRJ2B3jZwomEF4A%3D%3D